Preskočiť na hlavný obsah

Prijímačky, zápis, fresher´s day LFUK

 


Ahojte. V dnešnom blogu by som Vám chcela priblížiť „finále“ cesty na Lekársku fakultu Univerzity Komenského, a teda, ako prebiehali tohtoročné prijímačky, čo nasledovalo bezprostredne po nich, a následne by som sa chcela venovať zápisu na štúdium a tzv. „Fresher´s day“.

Prijímacie skúšky na LFUK 2022

Samozrejme to, že si je potrebné najprv podať prihlášku nebudem rozoberať. Návod, ako to spraviť sa nachádza na stránke LF aj so všetkými potrebnými pokynmi, ktoré sú vždy aktuálne pre daný rok. Taktiež tam nájdete aj informácie o samotných prijímačkách. Ja Vám pre predstavu predstavím moje tohtoročné prijímačky, čo však neznamená, že tie Vaše budú rovnaké.

Tohtoročné prijímačky sa rovnako ako minuloročné konali online. Ako takéto online prijímačky prebiehajú? Online prijímačky má na starosti spoločnosť „SCIO“, takže ak ste robili „SCIO“ testy, tieto online prijímačky vyzerajú veľmi podobne. Cca 2 týždne pred prijímačkami sme na mail dostali inštrukcie od SCIO v ktorých bolo všetko vysvetlené. Takže sa netreba obávať, že by ste nevedeli, ako spustiť testovanie, alebo aké sú pravidlá. Najdôležitejšie je čítať si všetky maily a pokyny. Pretože práve pravidlá k úspešnému absolvovaniu skúšky môžu byť kľúčové k tomu, či Vám bude skúška uznaná, ale o tom o chvíľu.

Cca 8 dní pred prijímačkami sme mali možnosť vyskúšať si testovacie rozhranie. Čo to znamená? Dostali sme link na „skúšobný test“. Program nás pustil ku krátkemu „testu“, ktorý simuloval vzhľad prijímačiek, a teda mohli sme si skúsiť, či náš počítač tento program zvláda, a taktiež to, ako s programom vieme pracovať. Nečakajte však, že si vyskúšate prijímačkové otázky „nanečisto“. Tento skúšobný test obsahoval do 10 otázok typu Vaša obľúbená farba, koľko je 2+3, obľúbené jedlo a pod.

Program? Na online prijímačky je potrebné stiahnuť si sledovací program, ktorý bude snímať celý priebeh skúšky. Odkaz aj pokyny k tomuto programu Vám budú taktiež zaslané v mailoch od SCIO. Samotné prijímačky prebiehajú klasicky v internetovom prehliadači, ktorý musí spĺňať tiež isté podmienky.

Podmienky? Prišiel nám mail so všetkými pravidlami a podmienkami na úspešné absolvovanie skúšky. Boli medzi nimi podmienky na hardware, software počítača, minimálne podmienky na internet, ale hlavne pravidlá na to, ako má vyzerať miestnosť v ktorej robíte prijímačky, čo môžete mať okolo seba a na svojom stole. Týchto pravidiel bolo mnoho, ale medzi také základné patrí to, že v miestnosti musíte byť sami, nesmiete mať okolo seba pomôcky, ktoré by Vám mohli pomáhať, pracovný stôl musíte mať až na pero, papiere a občiansky prázdny a pod. Dajte si obzvlášť veľký pozor, aby ste dodržali všetky pravidlá, pretože mnoho ľudí bolo vyhodených práve kvôli nim.

Ako prebiehali samotné prijímačky? Spustili sme si stránku na ktorej prebiehalo testovanie (opäť, všetko bolo v pokynoch a mailoch). Ako prvý krok bolo naskenovanie občianskeho, svojej tváre a následne nahratie celej miestnosti. Nahrávanie miestnosti má tiež svoje pravidlá, dajte si pozor, aby ste nič nevynechali. No a potom sa spustili samotné prijímačky. Tento rok sme na test mali 150min a obsahoval 100 otázok z biológie a 100 z chémie. Oproti minulému roku tentokrát obsahoval aj všetky typy príkladov, či už z genetiky, alebo klasické z chémie. K dispozícii bola kalkulačka, avšak výhradne tá, ktorú ponúkal program v ktorom prebiehali prijímačky. Netreba sa však báť, kalkulačka bola dostatočná. Poznámky sme si mohli robiť na čisté papiere, ktoré sme na začiatku tiež museli natočiť.

Výsledky? Tento rok sme mali výsledky na druhý deň po prijímačkách. Minulý rok to trvalo dlhšie. Avšak tieto výsledky boli len predbežné, čiže len počet bodov. Nasledovali ešte kontroly záznamov, aby sa zistilo, či niekto nepodvádzal. Oficiálne rozhodnutie dekana bolo zverejnené neskôr, po zasadnutí. A poštou prišlo rozhodnutie až koncom mesiaca.

Čo po úspešných prijímačkách? Hlavne si prečítajte pokyny, ktoré Vám prišli spolu s rozhodnutím. Je v nich všetko, čo potrebujete spraviť. Taký základ ale bol potvrdiť návratku so záujmom o štúdium (viac nižšie), a teda v preklade, potvrdiť, že ste si to nerozmysleli, alebo nevybrali inú fakultu.

Čo po neúspešných prijímačkách? Možností je veľa, venovala som sa im v predchádzajúcich článkoch. Niekto zváži podanie odvolania, ktorému som sa mimo iné venovala v tomto článku: Môj výber vysokých škôl. V tom istom článku nájdete aj typy na iné vysoké školy, ktoré by tiež mohli byť možnosť, či už ako „náhrada“ za medicínu, alebo prechodné štúdium na rok po neprijatí a opätovnom skúsení prijímačiek. Alebo sa môžete vydať cestou, ktorú som si vybrala ja a o ktorej si môžete prečítať viac tu: Môj gap-year. V každom prípade, ak budete zvažovať opätovnú prípravu na prijímačky mám k tomu pár rád tu: Príprava na prijímacie skúšky na LFUK a tu: Prípravný kurz na lekársku fakultu.

AIS2

Spolu s rozhodnutím o prijatí dostanete aj prístupové údaje do univerzitného systému AIS2. Je dobré sa tam hneď prihlásiť, keďže aj návratka sa potvrdzuje práve tu. Taktiež si tu hneď objednáte ISIC, ak oň máte záujem a zaplatíte poplatky potrebné k jeho vytvoreniu.

S týmito prihlasovacími údajmi sa viete prihlásiť aj do „Zóny pre zamestnancov a študentov“ na stránke LFUK, kde sa taktiež dozviete dôležité informácie. Tu nájdete pred začiatkom semestra aj rozvrh a informácie o jednotlivých ústavoch. Odporúčam zorientovať sa na tejto stránke, keďže viacero ústavov dáva rozvrh práve na svoje stránky. Taktiež tu nájdete aj sylaby a zoznamy povinnej literatúry.

Taktiež si sfunkčnite univerzitný email cez Outlook. Prihlasovacie údaje sú opäť rovnaké ako do AIS2. Na tento mail Vám prídu pokyny k zápisu aj k začiatku semestra a všetko dôležité.

Jednoduchšia verzia AIS2 je tu: https://votr.uniba.sk/ . Tiež sa tam môžete prihlásiť s rovnakými údajmi.

 

Zápis na štúdium

Tento rok sa zápis konal 2.9. Na zápis si bolo potrebné priniesť zopár dokumentov. Zoznam niektorých Vám príde už s rozhodnutím o prijatí, ostatné sme dostali na univerzitný mail cca 10 dní pred zápisom.

Samotný zápis sa konal od 8:00 do poobedných hodín. Boli sme rozdelení do skupín na konkrétny čas, podľa abecedy. Napríklad ja som bola v skupine o 8:00. Posledná skupina bola o 14:00.

Kde? Zápis sa konal vo Veľkej a Malej posluchárni LFUK na Sasinkovej 4.

Ako zápis prebiehal? V podstate veľmi rýchlo. Ja som mala zápis vo Veľkej posluchárni, kde som odovzdala potrebné dokumenty a dostala hotový ISIC. Následne som išla k pripravenému „stanovišťu“ študentov z Bratislavského spolku medikov, kde som si vybrala bagetu na Fresher´s a zaplatila poplatok 6€ práve za tento „deň pre prvákov“. Potom som išla do univerzitnej knižnice, kde som vypísala prihlášku a dostala knihy pre prvý ročník. Odtiaľ som išla do domčeka BSM, kde som dostala knihy, ktoré som si objednala ešte u nich spolu s plášťom, pitevným setom a krásnou taškou, odznakom BSM a ešte krajším plagátom s lebkou. Následne ma čakala posledná úloha – aktivácia ISIC karty na univerzitnom termináli. Celý zápis mi trval okolo hodinky. 

 

Fresher´s day

Týmto dňom pre prvákov sa nám oficiálne začal semester. Ráno sme prišli do Veľkej posluchárne, dostali sme kartičku s číslom nášho krúžku a programom. Vo veľkej posluchárni sme si vypočuli príhovor pána dekana - prof. MUDr. Juraj Šteňo DrSc. IFAANS, pána docenta – doc. MUDr. Daniel Böhmer, a študentiek z Akademického senátu.

Následne sme mali prednášku s Dr. Tomášom Havranom o tom, ako zvládnuť štúdium medicíny a nezblázniť sa, spolu s pár radami k tomu, ako sa učiť. Mimochodom, Dr. Tomáš Havran má skvelý podcast Rozhovory MD, ktorý určite odporúčam. Nájdete v ňom taktiež sériu podcastov s radami k tomu, ako sa učiť, ale najmä rozhovory s inšpiratívnymi lekármi.

Ďalšia inšpiratívna prednáška bola zameraná na prezentáciu programu Human Anatomy VR, za ktorého vznik sa zaslúžil MUDr. Tomáš Brngál. Boli nám predstavené možnosti využitia virtuálnej reality pri štúdiu medicíny, pri predoperačnej príprave, či pri rôznych simuláciách.

Nasledovala prestávka počas ktorej sme dostali tašky s logom školy, bagetu, vodu a energetický nápoj (+ fakultná mikina, všetko bolo zahrnuté v tom 6€ poplatku, ktorý sa platil na zápise). Počas prestávky sme sa našli so študentami z našich krúžkov a spolu so sprevádzajúcim starším študentom sme išli na „prehliadku“ jednotlivých ústavov fakulty. Okrem ústavov sme taktiež nahliadli do simulačného a laparoskopického centra. Následne sme si išli prevziať univerzitné mikiny, ktoré sú tento rok čiernej farby.

Posledným bodom programu boli stanovištia Bratislavského spolku medikov, kde sme sa mohli dozvedieť informácie o spolku, o kluboch a rôznych aktivitách, ktoré spolok ponúka. Taktiež sme si mohli vyskúšať napríklad resuscitáciu figuríny.

Počas prestávok a taktiež po programe sme mali možnosť porozprávať sa so staršími študentami a spýtať sa na všetko, čo nás zaujímalo. Niektorí využili aj možnosť ísť si večer niekam sadnúť so svojimi spolužiakmi.

Celý program trval podľa oficiálneho rozpisu od 8:00 do 17:00.

 

Týmto článkom som Vám chcela trochu priblížiť, ako prebiehal taký „úvod“ do štúdia na LFUK. Čo sa týka prijímačiek a zápisu, dôležité je čítať si všetky maily a pokyny. Všetko je v nich. Čo sa týka Fresher´s day využite možnosť pýtať sa študentov na všetko, čo Vás zaujíma a užite si to.

Majte krásny deň a plňte si sny.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Príprava na prijímacie skúšky na Lekársku fakultu Univerzity Komenského

Ahojte. Tí ktorí ste čítali moje predchádzajúce články viete, že som sa minulý rok na medicínu nedostala, zásadne som zmenila svoju prípravu a tento rok som prijímačky na LFUK zvládla úspešne. Keďže moja príprava na priímačky na LFUK bola v roku, kedy sa mi na ňu nepodarilo dostať diametrálne odlišná od tej tohtoročnej, chcela by som venovať tento článok práve príprave na prijímačky na LFUK. Ak sa aj chystáte na akékoľvek iné prijímačky, verím, že si tu nájdete aspoň pár rád, ktoré by ste mohli zužitkovať aj v tej vašej príprave. Modelové otázky Najdôležitejší bod celej prípravy. Ak by ste aj všetky ostatné body vynechali, tento vynechať rozhodne neodporúčam. Pokiaľ škola, na ktorú sa chystáte vydáva modelové otázky je nutné si ich zadovážiť. Mnohé školy ich ponúkajú ako taký návod k tomu, ako by mohli vyzerať otázky na samotnej prijímacej skúške. Avšak mnohé, medzi nimi aj LFUK skladajú prijímacie skúšky práve z týchto modelových otázok. Je teda dobré vedieť ich čo najlepšie. Ako som

Prípravný kurz na lekársku fakultu

Súčasťou prípravy na medicínu častokrát bývajú aj prípravné kurzy. Rada by som Vám priblížila môj názor na to, či je potrebné mať prípravný kurz, podľa čoho si kurz vyberať a taktiež aké ďalšie materiály je dobré použiť k príprave na prijímacie skúšky. Je dôležité mať kurz? V roku 2021, keď som sa pripravovala na prijímacie skúšky na LFUK som prijímací kurz nemala (na medicínu som sa nedostala). V roku 2022 som sa k mojej príprave postavila úplne inak a mala som prípravné kurzy hneď 3 (na medicínu som sa dostala). Čo však, samozrejme, ešte nevypovedá o dôležitosti kurzu. Tento bod si musí každý zvážiť sám. Pre niekoho nemusí byť kurz podstatný, pre iného môže byť veľmi dôležitý. Ja som napríklad v roku 2021 počúvala, ako je kurz zbytočný a ako sa aj tak všetko potrebné naučím v škole. Ak Vám niekto tvrdí podobné, klame. Nie je možné, aby sa v školách prebralo všetko potrebné aj na prijímacie skúšky. A nie, prijímačky nie sú „len“ z učiva, ktoré sa preberá na školách. Častokrát obsahujú

Môj gap-year

Ahojte, ak ste čítali môj posledný článok viete, že môj uplynulý rok bol „gap-year“. Čo to znamená? Jednoduché vysvetlenie je, že som nenastúpila na vysokú školu a rozhodla sa dať si tzv. „rok voľna“. (Tento slovenský názov musel vymyslieť veľmi vtipný človek.) Trochu obšírnejšie vysvetlenie je, že som sa rozhodla nenastúpiť na vysokú školu napriek tomu, že som na ňu bola prijatá a rozhodla sa pracovať na sebe a na tom, aby som sa dostala na školu, na ktorú som prijatá nebola. Mnoho ľudí volí cestu gap-year-u z rôznych dôvodov, ako napríklad spoznanie samých seba, určenie si priorít, rozhodnutie sa, kam bude ďalej smerovať ich život. Veľa ľudí sa rozhodne rok cestovať, niektorí sa rozhodnú pracovať a zarobiť si na vysokú školu a mnoho iných dôvodov. Ja som sa rozhodla pre takú kombináciu všetkého s tým, že som presne vedela, kam chcem smerovať svoj život. Tento smer bola medicína. Neprijatá na medicínu, prijatá na vysokú školu. Gap-year, alebo nastúpiť inde? Toto bola otázka, kto