Preskočiť na hlavný obsah

2. ročník na LFUK - Letný semester, 1. časť



Ahojte, trošku s oneskorením ale konečne prišiel čas na zhrnutie letného semestra druhého ročníka. 2 veľké skúšky – biochémia a fyziológia a zároveň dva predmety, ktoré si zaslúžia samostatný článok (teda zaslúži si ho len jeden z nich, ten druhý tam žiaľ musí byť tiež). Ostatné zhrniem tu 😊.

Úvod do vedeckej práce

Začnem týmto predmetom, ktorý neviem celkom ako ohodnotiť. Akosi som už pochopila, že predmety za ktoré je najmenej kreditov robia najväčšie obštrukcie. Každopádne, keď mám hodnotiť obsah predmetu – za mňa fajn, som rada, že sme takýto predmet mali. Osobne som sa naučila pracovať s vedeckými databázami, ale absolútne som sa nenaučila čo znamenajú niektoré skratky a vôbec neviem čítať také tie vedecké grafy. Prednášky sme mali ráno a online a ak som chcela stihnúť biochémiu po nich, tak som jednoducho od polky prednášky sedela v autobuse. Prednášky boli rozdelené na 2 časti a práve tá druhá bola väčšinou omnoho zaujímavejšia. V prvej časti sme preberali témy predmetu a písali test. Za test sa dalo získať 5b každú prednášku – na absolvovanie predmetu bolo potrebných 60b a skúška mala 100b (takže ak ste napísali všetky testy vlastne ste nemuseli ísť na skúšku, resp. išli ste si len zlepšiť známku – čo bola tá lepšia časť tohto predmetu). Druhá časť prednášok bola vždy s nejakým zaujímavým hosťom (lekárom väčšinou), ktorý nám rozprával o svojej práci. Tieto prednášky boli skvelé, keby som počas nich nesedela v autobuse. Mali sme hostí zo zahraničia aj zo Slovenska, lekárov aj hosťa z ministerstva. Tie mi dali z celého predmetu najviac a podľa mňa bol skvelý nápad, že ich zaradili do prednášok.

Čo sa týka vedy a toho, čo som sa naučila – to, čo som si z tohto predmetu aj reálne zapamätala som vedela už predtým, keďže sa o tieto veci zaujímam, ale čo som si odniesla bola práca v databázach, čiže za to plusové body.

Čo sa skúšky týka, písala sa na PC, mali sme obmedzený prístup k internetu a vlastne povolených len cca do 10 stránok, takže ak sa niekto spoliehal na chatgpt, ten bol zablokovaný (samozrejme som to skúšala hneď na začiatku). Plus za mňa, ak neviete aspoň cca používať tie databázy, tak to vôbec nebolo jednoduché, ale dá sa spraviť aj bez toho :D .

Lekárska psychológia a základy komunikácie

Tento predmet mal myslím 6 prednášok a 2 praktické cvičenia. K prednáškam len toľko, že iba tí, ktorí chodili na všetky mohli ísť na predtermín, takže za mňa isto chodievajte na všetky a choďte na predtermín a máte pokoj. Praktické cvičenia sme mali 2, jedno na Kramároch v NÚDCHu, druhé na Mickiewiczovej. Prvé bolo v podstate také rozprávacie, prebrali sme spoločne témy, pokecali sme a išli. Druhé bolo také viac skúšajúce, odpovedali sme na otázky (ktoré dostanete dopredu, proste sa len naučte odpovede a pôjde to rýchlo), skúsili sme si nejaké modelové situácie a išli sme. Zhodnotenie – podľa mňa boli obe praktiká dobré, bavili ma, vôbec nechápem prečo z toho všetci tak strašia. Proste sa na to druhé naučte a nebude žiaden problém a užijete si to všetci. Nás to bavilo. Čo sa prednášok a skúšky týka, na tých prednáškach trošku počúvajte a na skúšku vám potom stačí prečítať si nejaké rýchle vypracko a v pohode všetko, žiaden stres. Skúška bola len písomná – test s možnosťami, krížikujete do odpoveďového hárka.

Anglický jazyk 2

Kto ste čítali články zo zimného semestra viete, že som na angličtinu nemusela chodiť. Tento semester sa to však zmenilo – museli sme chodiť všetci (áno, vôbec nikoho nezaujímalo, že mám štátnicu, dokonca z medicínskej angličtiny, nevadí). Ale naozaj mi to tento semester nevadilo. Podľa mňa sme mali super angličtinárku, mala skvelú angličtinu, hodiny mali systém, nebolo to vypracovávanie cvičení, reálne sme niečo robili. A čo bolo pre mňa najdôležitejšie – hovorila po anglicky. Ja totižto neznesiem, keď angličtinár hovorí po slovensky a učí angličtinu po slovensky (degenerácia z GBASu ale som za to vďačná). Takže angličtinu hodnotím veľmi dobre.

Ukončenie predmetu – takže treba chodiť na hodiny, potom treba spraviť a odprezentovať prezentáciu na 7 min na ľubovoľnú medicínsku tému (ja som mala premature babies). Odporúčanie – choďte prezentovať hneď ako sa začne, lebo ku koncu budú zápočty a potom na konci už aj predtermíny z iných predmetov a bude vám to tam zbytočne zaberať čas. Ja som išla prvá a maximálne mi to vyhovovalo.

Skúška – najprv sa píše test, ktorý je teda za mňa dosť jednoduchý. Potom čakáte na výsledok a následne je ústna - ťaháte si jednu otázku – otázky sú presne také ako témy v učebnici, nejaký čas máte na prípravu a potom na odpoveď. Moja skúška vyzerala asi tak, že som si potiahla otázku číslo 7 (naozaj som netušila aká to je téma, ja ani poriadne neviem aké tam boli), zo srandy som povedala, že dúfam, že to je pediatria, keďže to je moje lucky number a bola to pediatria. Prípravu som odmietla, išla som rovno na odpoveď, pár viet som povedala sama, potom sme sa zvyšok času rozprávali o pediatrii a o mojej práci, čas uplynul, dostala som známku a koniec.

Ošetrovateľstvo 1 - prax

O praxi mám samostatný článok – odporúčam ten, je tam všetko. Každopádne, prax v druhom ročníku trvá týždeň, vybavujete si ju sami na konkrétnych oddeleniach, ktoré sú na to určené a prebieha v lete. Ja som bola v Národnom ústave srdcovocievnych chorôb a môžem len odporúčať. Skvelá prax, veľmi veľmi ma bavila, ale viac v spomínanom článku.

Telesná výchova

Klasika, na začiatku semestra sme si zapísali šport a chodili sme celý semester. Ja do fitka, ako stále. Nič špeciálne, nič nové.

Mikrobiológia 1

O mikrobiológii toho nebudem písať veľa, keďže skúška z nej bude až v ďalšom semestri, takže veľmi v skratke. Prednášky sú. Niektoré fajn, iné nie. Vyberte si na ktoré pôjdete, šetrite čas. Praktiká sú tiež, tu si žiaľ vybrať nemôžete. Veľa sa tam toho nedeje. Vypočuli sme si prezentáciu, pozreli si nejaké vzorky, ktorým sme väčšinou veľmi málo rozumeli, viac to smrdelo ako nám to dalo. Zápočty sú testy na PC – otázky aj s programom na testovanie sa doma sme dostali od ústavu. Za toto majú u mňa najväčšie plus, keďže tie otázky sa treba proste učiť naspamäť, ale aspoň vám ich dajú a na tom zápočte sú to presne tie isté. Ono chcela by som k tomuto predmetu toho napísať viac, ale v podstate jediný čas čo som nad ním trávila bolo učenie sa otázok naspamäť. Ale kúpila som si Repetko, takže verím, že v ďalšom semestri ho aj otvorím. A potom napíšem o celom predmete hádam viac.

 

Celkové zhodnotenie semestra dám do ďalšieho článku, ale čo sa týka týchto predmetov, občas len zaberali čas, inokedy som nevedela ani, že ich máme. Každopádne, ak ste sa dočítali až sem, ďakujem 😊.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Môj gap-year

Ahojte, ak ste čítali môj posledný článok viete, že môj uplynulý rok bol „gap-year“. Čo to znamená? Jednoduché vysvetlenie je, že som nenastúpila na vysokú školu a rozhodla sa dať si tzv. „rok voľna“. (Tento slovenský názov musel vymyslieť veľmi vtipný človek.) Trochu obšírnejšie vysvetlenie je, že som sa rozhodla nenastúpiť na vysokú školu napriek tomu, že som na ňu bola prijatá a rozhodla sa pracovať na sebe a na tom, aby som sa dostala na školu, na ktorú som prijatá nebola. Mnoho ľudí volí cestu gap-year-u z rôznych dôvodov, ako napríklad spoznanie samých seba, určenie si priorít, rozhodnutie sa, kam bude ďalej smerovať ich život. Veľa ľudí sa rozhodne rok cestovať, niektorí sa rozhodnú pracovať a zarobiť si na vysokú školu a mnoho iných dôvodov. Ja som sa rozhodla pre takú kombináciu všetkého s tým, že som presne vedela, kam chcem smerovať svoj život. Tento smer bola medicína. Neprijatá na medicínu, prijatá na vysokú školu. Gap-year, alebo nastúpiť ...

Prípravný kurz na lekársku fakultu

Súčasťou prípravy na medicínu častokrát bývajú aj prípravné kurzy. Rada by som Vám priblížila môj názor na to, či je potrebné mať prípravný kurz, podľa čoho si kurz vyberať a taktiež aké ďalšie materiály je dobré použiť k príprave na prijímacie skúšky. Je dôležité mať kurz? V roku 2021, keď som sa pripravovala na prijímacie skúšky na LFUK som prijímací kurz nemala (na medicínu som sa nedostala). V roku 2022 som sa k mojej príprave postavila úplne inak a mala som prípravné kurzy hneď 3 (na medicínu som sa dostala). Čo však, samozrejme, ešte nevypovedá o dôležitosti kurzu. Tento bod si musí každý zvážiť sám. Pre niekoho nemusí byť kurz podstatný, pre iného môže byť veľmi dôležitý. Ja som napríklad v roku 2021 počúvala, ako je kurz zbytočný a ako sa aj tak všetko potrebné naučím v škole. Ak Vám niekto tvrdí podobné, klame. Nie je možné, aby sa v školách prebralo všetko potrebné aj na prijímacie skúšky. A nie, prijímačky nie sú „len“ z učiva, ktoré sa preberá na školách. Častokrát obsahujú...

Príprava na prijímacie skúšky na Lekársku fakultu Univerzity Komenského

Ahojte. Tí ktorí ste čítali moje predchádzajúce články viete, že som sa minulý rok na medicínu nedostala, zásadne som zmenila svoju prípravu a tento rok som prijímačky na LFUK zvládla úspešne. Keďže moja príprava na priímačky na LFUK bola v roku, kedy sa mi na ňu nepodarilo dostať diametrálne odlišná od tej tohtoročnej, chcela by som venovať tento článok práve príprave na prijímačky na LFUK. Ak sa aj chystáte na akékoľvek iné prijímačky, verím, že si tu nájdete aspoň pár rád, ktoré by ste mohli zužitkovať aj v tej vašej príprave. Modelové otázky Najdôležitejší bod celej prípravy. Ak by ste aj všetky ostatné body vynechali, tento vynechať rozhodne neodporúčam. Pokiaľ škola, na ktorú sa chystáte vydáva modelové otázky je nutné si ich zadovážiť. Mnohé školy ich ponúkajú ako taký návod k tomu, ako by mohli vyzerať otázky na samotnej prijímacej skúške. Avšak mnohé, medzi nimi aj LFUK skladajú prijímacie skúšky práve z týchto modelových otázok. Je teda dobré vedieť ich čo najlepšie. Ako som ...