Ahojte, trošku s oneskorením ale konečne prišiel čas na
zhrnutie letného semestra druhého ročníka. 2 veľké skúšky – biochémia
a fyziológia a zároveň dva predmety, ktoré si zaslúžia samostatný
článok (teda zaslúži si ho len jeden z nich, ten druhý tam žiaľ musí byť
tiež). Ostatné zhrniem tu 😊.
Úvod do vedeckej práce
Začnem týmto predmetom, ktorý neviem celkom ako ohodnotiť.
Akosi som už pochopila, že predmety za ktoré je najmenej kreditov robia
najväčšie obštrukcie. Každopádne, keď mám hodnotiť obsah predmetu – za mňa
fajn, som rada, že sme takýto predmet mali. Osobne som sa naučila pracovať
s vedeckými databázami, ale absolútne som sa nenaučila čo znamenajú
niektoré skratky a vôbec neviem čítať také tie vedecké grafy. Prednášky
sme mali ráno a online a ak som chcela stihnúť biochémiu po nich, tak
som jednoducho od polky prednášky sedela v autobuse. Prednášky boli
rozdelené na 2 časti a práve tá druhá bola väčšinou omnoho zaujímavejšia.
V prvej časti sme preberali témy predmetu a písali test. Za test sa
dalo získať 5b každú prednášku – na absolvovanie predmetu bolo potrebných 60b a skúška
mala 100b (takže ak ste napísali všetky testy vlastne ste nemuseli ísť na
skúšku, resp. išli ste si len zlepšiť známku – čo bola tá lepšia časť tohto
predmetu). Druhá časť prednášok bola vždy s nejakým zaujímavým hosťom
(lekárom väčšinou), ktorý nám rozprával o svojej práci. Tieto prednášky
boli skvelé, keby som počas nich nesedela v autobuse. Mali sme hostí zo
zahraničia aj zo Slovenska, lekárov aj hosťa z ministerstva. Tie mi dali
z celého predmetu najviac a podľa mňa bol skvelý nápad, že ich
zaradili do prednášok.
Čo sa týka vedy a toho, čo som sa naučila – to, čo som
si z tohto predmetu aj reálne zapamätala som vedela už predtým, keďže sa
o tieto veci zaujímam, ale čo som si odniesla bola práca
v databázach, čiže za to plusové body.
Čo sa skúšky týka, písala sa na PC, mali sme obmedzený
prístup k internetu a vlastne povolených len cca do 10 stránok, takže
ak sa niekto spoliehal na chatgpt, ten bol zablokovaný (samozrejme som to
skúšala hneď na začiatku). Plus za mňa, ak neviete aspoň cca používať tie
databázy, tak to vôbec nebolo jednoduché, ale dá sa spraviť aj bez toho :D .
Lekárska psychológia a základy komunikácie
Tento predmet mal myslím 6 prednášok a 2 praktické
cvičenia. K prednáškam len toľko, že iba tí, ktorí chodili na všetky mohli
ísť na predtermín, takže za mňa isto chodievajte na všetky a choďte na
predtermín a máte pokoj. Praktické cvičenia sme mali 2, jedno na Kramároch
v NÚDCHu, druhé na Mickiewiczovej. Prvé bolo v podstate také
rozprávacie, prebrali sme spoločne témy, pokecali sme a išli. Druhé bolo
také viac skúšajúce, odpovedali sme na otázky (ktoré dostanete dopredu, proste
sa len naučte odpovede a pôjde to rýchlo), skúsili sme si nejaké modelové
situácie a išli sme. Zhodnotenie – podľa mňa boli obe praktiká dobré,
bavili ma, vôbec nechápem prečo z toho všetci tak strašia. Proste sa na to
druhé naučte a nebude žiaden problém a užijete si to všetci. Nás to
bavilo. Čo sa prednášok a skúšky týka, na tých prednáškach trošku
počúvajte a na skúšku vám potom stačí prečítať si nejaké rýchle vypracko
a v pohode všetko, žiaden stres. Skúška bola len písomná – test
s možnosťami, krížikujete do odpoveďového hárka.
Anglický jazyk 2
Kto ste čítali články zo zimného semestra viete, že som na
angličtinu nemusela chodiť. Tento semester sa to však zmenilo – museli sme
chodiť všetci (áno, vôbec nikoho nezaujímalo, že mám štátnicu, dokonca
z medicínskej angličtiny, nevadí). Ale naozaj mi to tento semester
nevadilo. Podľa mňa sme mali super angličtinárku, mala skvelú angličtinu,
hodiny mali systém, nebolo to vypracovávanie cvičení, reálne sme niečo robili.
A čo bolo pre mňa najdôležitejšie – hovorila po anglicky. Ja totižto
neznesiem, keď angličtinár hovorí po slovensky a učí angličtinu po
slovensky (degenerácia z GBASu ale som za to vďačná). Takže angličtinu
hodnotím veľmi dobre.
Ukončenie predmetu – takže treba chodiť na hodiny, potom
treba spraviť a odprezentovať prezentáciu na 7 min na ľubovoľnú medicínsku
tému (ja som mala premature babies). Odporúčanie – choďte prezentovať hneď ako
sa začne, lebo ku koncu budú zápočty a potom na konci už aj predtermíny
z iných predmetov a bude vám to tam zbytočne zaberať čas. Ja som išla
prvá a maximálne mi to vyhovovalo.
Skúška – najprv sa píše test, ktorý je teda za mňa dosť
jednoduchý. Potom čakáte na výsledok a následne je ústna - ťaháte si jednu
otázku – otázky sú presne také ako témy v učebnici, nejaký čas máte na
prípravu a potom na odpoveď. Moja skúška vyzerala asi tak, že som si
potiahla otázku číslo 7 (naozaj som netušila aká to je téma, ja ani poriadne
neviem aké tam boli), zo srandy som povedala, že dúfam, že to je pediatria,
keďže to je moje lucky number a bola to pediatria. Prípravu som odmietla,
išla som rovno na odpoveď, pár viet som povedala sama, potom sme sa zvyšok času
rozprávali o pediatrii a o mojej práci, čas uplynul, dostala som
známku a koniec.
Ošetrovateľstvo 1 - prax
O praxi mám samostatný článok – odporúčam ten, je tam
všetko. Každopádne, prax v druhom ročníku trvá týždeň, vybavujete si ju
sami na konkrétnych oddeleniach, ktoré sú na to určené a prebieha
v lete. Ja som bola v Národnom ústave srdcovocievnych chorôb
a môžem len odporúčať. Skvelá prax, veľmi veľmi ma bavila, ale viac
v spomínanom článku.
Telesná výchova
Klasika, na začiatku semestra sme si zapísali šport
a chodili sme celý semester. Ja do fitka, ako stále. Nič špeciálne, nič
nové.
Mikrobiológia 1
O mikrobiológii toho nebudem písať veľa, keďže skúška
z nej bude až v ďalšom semestri, takže veľmi v skratke.
Prednášky sú. Niektoré fajn, iné nie. Vyberte si na ktoré pôjdete, šetrite čas.
Praktiká sú tiež, tu si žiaľ vybrať nemôžete. Veľa sa tam toho nedeje. Vypočuli
sme si prezentáciu, pozreli si nejaké vzorky, ktorým sme väčšinou veľmi málo
rozumeli, viac to smrdelo ako nám to dalo. Zápočty sú testy na PC – otázky aj s programom
na testovanie sa doma sme dostali od ústavu. Za toto majú u mňa najväčšie
plus, keďže tie otázky sa treba proste učiť naspamäť, ale aspoň vám ich dajú
a na tom zápočte sú to presne tie isté. Ono chcela by som k tomuto
predmetu toho napísať viac, ale v podstate jediný čas čo som nad ním
trávila bolo učenie sa otázok naspamäť. Ale kúpila som si Repetko, takže verím,
že v ďalšom semestri ho aj otvorím. A potom napíšem o celom
predmete hádam viac.
Celkové zhodnotenie semestra dám do ďalšieho článku, ale čo
sa týka týchto predmetov, občas len zaberali čas, inokedy som nevedela ani, že
ich máme. Každopádne, ak ste sa dočítali až sem, ďakujem 😊.
Komentáre
Zverejnenie komentára