Preskočiť na hlavný obsah

2. ročník na LFUK – zimný semester 1. časť

Ahojte. Je koniec skúškového, pre mňa našťastie úspešného, takže prišiel čas na ďalší blog. Tento semester sme mali 2 skúšky, a to z anatómie a histológie. Ostatné predmety boli anglický jazyk, fyziológia, biochémia a telesná.

Anatómia 3

Povedala som si, že začnem tým, pre mňa v tomto skúškovom, najťažším predmetom. Anatómia bola skvelá, keď ju zhodnotím ako celok... Predmet, obsah, praktiká, prednášky, všetko malo svoje + aj -, avšak celkovo to hodnotím skôr kladne. Keby som si mala vybrať, ktorý z troch semestrov anatómie bol najlepší, beriem ten prvý. Avšak asi len preto, že bol najviac organizovaný a nebolo v ňom toľko chaosu a zmien ako v ďalších dvoch. Tento tretí bol veľmi zaujímavý obsahovo, avšak to mu za mňa dosť zvýšilo náročnosť, tak teda poďme najprv na tretí semester anatómie.

Obsahom tohto semestra bola hlava + krk a k tomu CNS a PNS. Čo sa týka praktík, na tej hlave sa veľa svalov pozrieť nedalo, takže viac menej sa zameriavali na mozog a zo začiatku samozrejme na lebku, na ktorej je toho teda dosť čo sa učiť a pozerať. CNS a PNS hodnotím asi ako najťažšie celky anatómie. Nič ma z nej zatiaľ tak nepotrápilo ako nervové dráhy a samotné hlavové nervy. O vlastne, zabudla som na oko a ucho... to by bola kapitola sama o sebe, nejdem si ale kaziť deň. Počas semestra sme nemali zápočty, ani praktické skúšania – hodnotení sme boli /pravdepodobne/ len za aktivitu na praktikách.

Skúška z anatómie

Ak vôbec niekto číta tento blog, tak asi najzaujímavejšie časti sú tie o skúškach. Skúška z anatómie mala 2 časti – praktickú v pitevni a ústnu. Praktická bola pomerne rýchla, dostala som topografickú oblasť – trigonum femorale, mala som ju popísať, samozrejme ukázať všetko na tele a bolo. Trošku som sa síce zamotala, ale nebol to až taký problém. Po tejto časti nasledovala ústna. Ťahá sa 5 otázok z 5 celkov; 1. Osteológia, arthrológia, myológia (tu som si vytiahla articulatio temporomandibularis), 2. Sústavy – tráviaca, dýchacia, urogenitálna (tu som si vytiahla duodenum), 3. Angiológia, lymfológia, glandulae endocrinae (tu som mala vena portae hepatis a portokaválne anastomózy), 4. CNS (pre mňa najhorší celok – tu som mala pri výbere otázky veľké šťastie a dostala som tractus olfactorius), 5. PNS a zmysly (tak, ak som pri CNS mala šťastie, tu som mala ešte väčšie a vytiahla som si nervus abducens /taký vtipný nerv/). Po „vyžrebovaní“ otázok sme mali cca hodinku na prípravu. Ak si vytiahnete kosť (alebo kĺb ako ja), dostanete ju k príprave. Duodenum som si nakreslila, ale nevyžadovalo sa to – je lepšie to vedieť poriadne detailne opísať ako pekne nakresliť (môj obrázok určite ale pekný nebol :D, ten popis bol jednoznačne lepší).

Čo sa ešte týka prípravy na skúšku... Ešte počas semestra (na jeho konci) a počas skúškového (čo som ja už nevyužila, keďže som mala hneď prvý termín skúšky, ktorý bol) sme mali otvorené praktikárne na štúdium kostí a taktiež pitevne. Ja osobne určite odporúčam využiť to a minimálne si tie kosti ísť pozrieť, nech na skúške nevyzeráte, že ich vidíte druhýkrát v živote (raz vám ich určite ukázali na cviku). Ja som teda chodila každý deň, ktorý sa dalo a môžem povedať , že čo sa pitevne týka, tak mozog som sa naučila práve počas tohto týždňa, lebku som sa učila doma, keďže som ju mala a s kosťami som problém nemala, takže som si všetky raz prešla v praktikárni. Čo sa týka prípravy na ústnu skúšku – ja som si celé 3 semestre robila poznámky z Mráza, takže z tých som sa učila aj na skúšku, avšak veľmi som sa pri príprave držala Memorixu. Povedala by som, že to je taká kompaktná verzia anatómie, ktorá mi veľmi pomohla, keď som potrebovala vidieť len prehľad (napr. vetvy cievy, alebo nervu), bez množstva textu. A taktiež nervové dráhy sa mi z neho učili veľmi dobre. Plus (nechápem prečo až tento semester) som objavila Ninja nerd na youtube, ktorý ma vlastne naučil celú CNS aj PNS, takže maximálne odporúčam. Plus, áno klasicky, som sa pozrela aj do vypraciek, ktoré mi však čo sa anatómie týka vôbec nevyhovovali. Ale vždy som si skontrolovala, či tam náhodou nie je niečo, čo som zabudla.

Držím palce všetkým, čo toto čítate a chystáte sa na skúšku z anatky. Pre mňa to bola zatiaľ najhoršia príprava na skúšku, nemám pocit, že som to tak úplne fyzicky aj psychicky zvládla a som naozaj rada, že je potom. Avšak (toto chce byť povzbudenie), skúška ako taká nie je až tak zlá, keď ste pripravení. Ja som povedala ku každej otázke všetko, čo som vedela, dostala som doplňujúce otázky, ktoré som nie vždy úplne vedela a prežila som to úspešne. Trvalo to celé pol dňa, bolo to pre mňa hrozne vyčerpávajúce a potom som 2 dni len spala, ale žijem. Takže by som vám len chcela odkázať, aj keď viem, že ste v strese a že ja pri najbližšom skúškovom znova budem tiež, ale možno nech to je odkaz aj pre mňa... Skúška sa dá spraviť, keď ste pripravení a vy určite ste. A na konci dňa – každá skúška je o šťastí a náhode a ak sa nepodarí na prvý, podarí sa na druhýkrát.


Anglický jazyk

Toto skrátim, keďže tento predmet mi toho veľa nedal. Po miernej snahe sa mi podarilo mať uznané hodiny z angličtiny, takže som na nich nemusela chodiť a prišla som vlastne len na 2 testy, ktoré boli naozaj jednoduché. 

PS: Hodiny som mala uznané, pretože mám odbornú štátnu jazykovú skúšku z medicíny na úrovni C1, čo už ale na ďalší semester akosi nič neznamená a musíme všetci začať chodiť na hodiny. Tak potom dám vedieť, čo som sa naučila.


Telesná

Tu to skrátim ešte viac. Oproti prvému ročníku si teraz už môžeme vyberať šport. Vyberať je dosť silné slovo, keďže si vyberáte veľakrát nie podľa športu, ale podľa toho, kedy sa vám to hodí v rozvrhu. Takže ja som mala fitko, resp. volá sa to kondičná kulturistika. Takže už som asi kulturista? Bavilo ma to, dúfam, že sa mi ujde fitko aj na ďalší semester. Odporúčam, poďme ďalej.

 

Keďže som toho o anatómii napísala viac, ako som čakala, tak fyziológiu, histológiu a biochémiu nechám na ďalšiu časť. Držím palce všetkým, čo majú skúškové a obzvlášť tým, čo sa chystajú na anatómiu. Nebojte sa, zvládnete to.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Príprava na prijímacie skúšky na Lekársku fakultu Univerzity Komenského

Ahojte. Tí ktorí ste čítali moje predchádzajúce články viete, že som sa minulý rok na medicínu nedostala, zásadne som zmenila svoju prípravu a tento rok som prijímačky na LFUK zvládla úspešne. Keďže moja príprava na priímačky na LFUK bola v roku, kedy sa mi na ňu nepodarilo dostať diametrálne odlišná od tej tohtoročnej, chcela by som venovať tento článok práve príprave na prijímačky na LFUK. Ak sa aj chystáte na akékoľvek iné prijímačky, verím, že si tu nájdete aspoň pár rád, ktoré by ste mohli zužitkovať aj v tej vašej príprave. Modelové otázky Najdôležitejší bod celej prípravy. Ak by ste aj všetky ostatné body vynechali, tento vynechať rozhodne neodporúčam. Pokiaľ škola, na ktorú sa chystáte vydáva modelové otázky je nutné si ich zadovážiť. Mnohé školy ich ponúkajú ako taký návod k tomu, ako by mohli vyzerať otázky na samotnej prijímacej skúške. Avšak mnohé, medzi nimi aj LFUK skladajú prijímacie skúšky práve z týchto modelových otázok. Je teda dobré vedieť ich čo najlepšie. Ako som

Prípravný kurz na lekársku fakultu

Súčasťou prípravy na medicínu častokrát bývajú aj prípravné kurzy. Rada by som Vám priblížila môj názor na to, či je potrebné mať prípravný kurz, podľa čoho si kurz vyberať a taktiež aké ďalšie materiály je dobré použiť k príprave na prijímacie skúšky. Je dôležité mať kurz? V roku 2021, keď som sa pripravovala na prijímacie skúšky na LFUK som prijímací kurz nemala (na medicínu som sa nedostala). V roku 2022 som sa k mojej príprave postavila úplne inak a mala som prípravné kurzy hneď 3 (na medicínu som sa dostala). Čo však, samozrejme, ešte nevypovedá o dôležitosti kurzu. Tento bod si musí každý zvážiť sám. Pre niekoho nemusí byť kurz podstatný, pre iného môže byť veľmi dôležitý. Ja som napríklad v roku 2021 počúvala, ako je kurz zbytočný a ako sa aj tak všetko potrebné naučím v škole. Ak Vám niekto tvrdí podobné, klame. Nie je možné, aby sa v školách prebralo všetko potrebné aj na prijímacie skúšky. A nie, prijímačky nie sú „len“ z učiva, ktoré sa preberá na školách. Častokrát obsahujú

Môj gap-year

Ahojte, ak ste čítali môj posledný článok viete, že môj uplynulý rok bol „gap-year“. Čo to znamená? Jednoduché vysvetlenie je, že som nenastúpila na vysokú školu a rozhodla sa dať si tzv. „rok voľna“. (Tento slovenský názov musel vymyslieť veľmi vtipný človek.) Trochu obšírnejšie vysvetlenie je, že som sa rozhodla nenastúpiť na vysokú školu napriek tomu, že som na ňu bola prijatá a rozhodla sa pracovať na sebe a na tom, aby som sa dostala na školu, na ktorú som prijatá nebola. Mnoho ľudí volí cestu gap-year-u z rôznych dôvodov, ako napríklad spoznanie samých seba, určenie si priorít, rozhodnutie sa, kam bude ďalej smerovať ich život. Veľa ľudí sa rozhodne rok cestovať, niektorí sa rozhodnú pracovať a zarobiť si na vysokú školu a mnoho iných dôvodov. Ja som sa rozhodla pre takú kombináciu všetkého s tým, že som presne vedela, kam chcem smerovať svoj život. Tento smer bola medicína. Neprijatá na medicínu, prijatá na vysokú školu. Gap-year, alebo nastúpiť inde? Toto bola otázka, kto