Preskočiť na hlavný obsah

V krátkosti o mne a tomto blogu


Kto som?

Aká jednoduchá otázka a pritom, skúsili ste si ju niekedy položiť? Úvahy si necháme na inokedy (ale skúste si ju položiť).

Ahoj, vitaj na mojom blogu. Moje meno je Hana a 
som... vlastne v dobe písania tohto článku ešte nemám pri mene status študenta. Momentálne som zamestnanec, absolvent Bilingválneho gymnázia v Sučanoch, som sama sebou a som už Skoro Medik : ).

Prvý pokus, výsledok

Posledné dva roky gymnázia, stužkovú aj maturitu nám zobral covid. Je pravda, že štátnicu z angličtiny nám nechal (aspoň niečo), ale to bol slabý odvar toho, čo všetko sme mohli mať. Niektorí sa zo zrušenej maturity tešili, iným to bolo jedno a pár odvážnych ju predsa len podstúpilo. Čo však bolo dôležitejšie ako maturita boli prijímačky. Áno, zmierme sa s tým, prijímačky sú dôležitejšie ako maturita : ). Nie, nikto sa Vás nebude v živote pýtať, či ste mali zo slovenčiny 1 alebo 2, mrzím ma to. Vy si však spomeniete na pocity, ktoré ste počas toho mali, a preto si ich dobre zapamätajte, určite sa snažte, majte jednotky, ale nezbláznite sa. Keď nebudete mať jednotky, svet sa nezrúti. Ale pokiaľ vás čakajú prijímačky, skúste sa od tej maturity aspoň mierne odosobniť a určiť si prioritu, pretože keď nespravíte tie prijímačky, svet sa môže mierne nakloniť.

Môj svet sa takto mierne naklonil pred rokom, 11. júna 2021, keď som sa dozvedela výsledok z prijímacích skúšok na Lekársku fakultu UK. Mierne naklonil je v mojom prípade veľmi slabý výraz, vtedy by som bola povedala, že sa doslova vychýlil zo svojej dráhy a už sa na ňu nemá ako vrátiť. Môj počet bodov bol ďaleko od splnenia si sna a štúdia medicíny.

Cesta môjho štúdia smerovala na medicínu viac menej celé moje dovtedajšie štúdium, doslova. Ťažko sa opisuje šok, ktorý prišiel, keď sa uprostred tejto cesty postavila stena, ktorá ma chcela zastaviť. Aby som bola konkrétna, v poslednom ročníku strednej školy som si podala prihlášky na 3 vysoké školy. Bola medzi nimi práve Lekárska fakulta UK v Bratislave (všeobecné lekárstvo), Slovenská zdravotnícka univerzita v Bratislave (všeobecné lekárstvo) a Prírodovedecká fakulta (medicínska biológia). Prioritu som mala v LFUK, ostatné som viac-menej neriešila. Nedostala som sa ani na jednu medicínu, na PRiFUK áno.

Rozhodnutie

Gap-year alebo nastúpiť na Prírodovedeckú fakultu? Toto bola otázka, ktorú som potrebovala vyriešiť nie v priebehu 1 dňa, ale v priebehu pár hodín. Začala som čítať množstvo článkov, množstvo rád, čo ďalej, rozmýšľala som čo vlastne chcem, na čo skutočne mám, snažila sa úplne nepoložiť a zároveň som riešila množstvo povinností bežného dňa, nosila kufre do auta a sťahovala sa. Začínala sa mi úplne nová etapa života.

Čo som sa dozvedela v článkoch a prečo vlastne píšem tento blog?

Keď si skúsite vyhľadať niečo o tom, či je gap-year dobrý nápad, nájdete medzi diskusiami 2 typy ľudí. Jedna strana sú tí, ktorí gap-year nikdy nemali. Buď si vybrali cestu ísť na inú univerzitu, alebo jednoducho pred touto otázkou nikdy nestáli. Títo ľudia vám skoro všetci povedia, že by to nikdy neodporúčali, ako sa už nikdy nevrátite do školy (akoby to bol problém, ak by ste sa aj nie), ako je to definitívne zlý a v podstate ten najhorší plán, aký môžete mať. Druhou skupinou sú ľudia, ktorí gap-year mali. Títo ľudia Vám povedia, že to bolo najlepšie rozhodnutie, aké mohli urobiť, že by to definitívne urobili znova a že to určite odporúčajú. A nie, nehovoria to preto, lebo ľutujú ten rok svojho života. Viem to, pretože ja som sa vybrala cestou gap-year-u. O tom, prečo som sa takto rozhodla a čo na to hovorím napíšem v druhom blogu. 

A prečo tento blog?

Keďže viem, ako som sa cítila takto pred rokom a čo som v tom čase hľadala a potrebovala vidieť a počuť, rozhodla som sa začať písať tento blog. Hádam pomôže mne vypustiť myšlienky a znova sa vrátiť k ich písaniu a pretváraniu do zmysluplnej podoby. Ale ak pomôže aspoň jednej osobe, ktorá je v rovnakej, alebo podobnej situácii, ako som bola ja, a teda rozhoduje sa, či nastúpiť na školu na ktorú ísť nechce, alebo chce dať šancu samej sebe a skúsiť to všetko ešte raz, tak to malo zmysel. Tento blog je pre mňa, vraciam sa k písaniu, aspoň v takejto forme, dávam myšlienkam tvar, ale je aj pre každého, kto chce namiesto scrollovania instagramu zistiť možno niečo o ceste na medicínu, o príprave, o pádoch a vstávaní a verím, že neskôr aj o samotnej ceste medicínou.

Druhý pokus

Dnes som síce preskočila tú najzaujímavejšiu časť, ktorou bol celý môj gap-year, avšak akosi sa mi patrí ukončiť tento článok dobrou správou. Samozrejme, moje rozhodnutie pre gap-year nebolo úplne klasické. Mnoho ľudí sa rozhodne ísť touto cestou práve z dôvodu, aby sa našli. Aby pochopili, kam smeruje ich život, čo vlastne v živote chcú robiť a čo chcú so sebou ďalej. Môj gap-year sa začal ako druhá šanca. Druhá šanca samej sebe, ktorú keby som si nedala, tak by som si to nikdy neodpustila. Šanca zapracovať na sebe a dostať sa na medicínu. Podala som si viac prihlášok, ako minulý rok, neskôr vysvetlím prečo. Čo však bolo najdôležitejšie, rozhodla som sa zobrať čo najviac kurzov, počúvať rady, zaťala som sa a výsledok je: PRIJATÁ na štúdium všeobecného lekárstva na Lekárskej fakulte Univerzity Komenského v Bratislave.

 

PS: Nemôžeme vyriešiť problémy rovnakým myslením, aké sme mali, keď sme ich vytvorili. -Albert Einstein-

Majte krásny deň a plňte si sny : )

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Príprava na prijímacie skúšky na Lekársku fakultu Univerzity Komenského

Ahojte. Tí ktorí ste čítali moje predchádzajúce články viete, že som sa minulý rok na medicínu nedostala, zásadne som zmenila svoju prípravu a tento rok som prijímačky na LFUK zvládla úspešne. Keďže moja príprava na priímačky na LFUK bola v roku, kedy sa mi na ňu nepodarilo dostať diametrálne odlišná od tej tohtoročnej, chcela by som venovať tento článok práve príprave na prijímačky na LFUK. Ak sa aj chystáte na akékoľvek iné prijímačky, verím, že si tu nájdete aspoň pár rád, ktoré by ste mohli zužitkovať aj v tej vašej príprave. Modelové otázky Najdôležitejší bod celej prípravy. Ak by ste aj všetky ostatné body vynechali, tento vynechať rozhodne neodporúčam. Pokiaľ škola, na ktorú sa chystáte vydáva modelové otázky je nutné si ich zadovážiť. Mnohé školy ich ponúkajú ako taký návod k tomu, ako by mohli vyzerať otázky na samotnej prijímacej skúške. Avšak mnohé, medzi nimi aj LFUK skladajú prijímacie skúšky práve z týchto modelových otázok. Je teda dobré vedieť ich čo najlepšie. Ako som

Prípravný kurz na lekársku fakultu

Súčasťou prípravy na medicínu častokrát bývajú aj prípravné kurzy. Rada by som Vám priblížila môj názor na to, či je potrebné mať prípravný kurz, podľa čoho si kurz vyberať a taktiež aké ďalšie materiály je dobré použiť k príprave na prijímacie skúšky. Je dôležité mať kurz? V roku 2021, keď som sa pripravovala na prijímacie skúšky na LFUK som prijímací kurz nemala (na medicínu som sa nedostala). V roku 2022 som sa k mojej príprave postavila úplne inak a mala som prípravné kurzy hneď 3 (na medicínu som sa dostala). Čo však, samozrejme, ešte nevypovedá o dôležitosti kurzu. Tento bod si musí každý zvážiť sám. Pre niekoho nemusí byť kurz podstatný, pre iného môže byť veľmi dôležitý. Ja som napríklad v roku 2021 počúvala, ako je kurz zbytočný a ako sa aj tak všetko potrebné naučím v škole. Ak Vám niekto tvrdí podobné, klame. Nie je možné, aby sa v školách prebralo všetko potrebné aj na prijímacie skúšky. A nie, prijímačky nie sú „len“ z učiva, ktoré sa preberá na školách. Častokrát obsahujú

Môj gap-year

Ahojte, ak ste čítali môj posledný článok viete, že môj uplynulý rok bol „gap-year“. Čo to znamená? Jednoduché vysvetlenie je, že som nenastúpila na vysokú školu a rozhodla sa dať si tzv. „rok voľna“. (Tento slovenský názov musel vymyslieť veľmi vtipný človek.) Trochu obšírnejšie vysvetlenie je, že som sa rozhodla nenastúpiť na vysokú školu napriek tomu, že som na ňu bola prijatá a rozhodla sa pracovať na sebe a na tom, aby som sa dostala na školu, na ktorú som prijatá nebola. Mnoho ľudí volí cestu gap-year-u z rôznych dôvodov, ako napríklad spoznanie samých seba, určenie si priorít, rozhodnutie sa, kam bude ďalej smerovať ich život. Veľa ľudí sa rozhodne rok cestovať, niektorí sa rozhodnú pracovať a zarobiť si na vysokú školu a mnoho iných dôvodov. Ja som sa rozhodla pre takú kombináciu všetkého s tým, že som presne vedela, kam chcem smerovať svoj život. Tento smer bola medicína. Neprijatá na medicínu, prijatá na vysokú školu. Gap-year, alebo nastúpiť inde? Toto bola otázka, kto